Werkwijze remedial teaching en behandeling:
- Gratis kennismakings- en/of adviesgesprek;
- Aanmelding;
- Onderzoek (ontwikkelingsvragenlijst voor school en ouders/verzorgers en didactisch onderzoek);
- Verslaglegging;
- Bespreken onderzoeksgegevens;
- Opstellen handelingsplan
- Remedial teaching of behandeling;
- Na twaalf lessen wordt het didactisch onderzoek herhaald om het effect van de hulp na te gaan;
- Verslaglegging;
- Bespreken onderzoeksgegevens met ouders/verzorgers en school;
- Indien nodig kan er een nieuwe cyclus van twaalf weken gestart worden.
Werkwijze pre-teaching:
Na afloop van de specifieke begeleiding door middel van remedial teaching of een behandeling kan er besloten worden om door middel van pre-teaching (uitleg van de stof, voordat het in de klas behandeld wordt) de bereikte kennis te onderhouden.
Daarnaast blijken sommige kinderen goed te profiteren van een individuele uitleg voordat de stof in de klas behandeld wordt. Om pre-teaching te kunnen starten is het belangrijk dat de achterstand niet té groot is.
De Lees- en Rekenpraktijk hecht groot belang aan overleg met de school van uw kind. Een groot gedeelte van de week zit uw kind immers op school. Het is van het grootste belang om te weten welke aanpak effectief is bij uw kind zodat we elkaars ervaringen positief kunnen benutten.